All-By-One Weddings and Events
Storyteller-Ceremoniespreker
Logo All-By-One

Jullie eigen verhaal met een ceremoniespreker

Ceremonie-einde
afbeelding_stoelboeket
prieelboog
Brigitte_weddingplanner-ceremoniespreker
ceremonie-opstelling-Ieper
ceremonie-technisch-2

Fotografie ceremonie Brigitte en Keith & Giorgio: Thomas Dhondt

Overige: fotografie All-By-One - Brigitte

windkaars-voorbeeld
gastenboek-voorbeeld

Geen traditioneel kerkelijk huwelijk maar wel een ceremonie gewenst?

Heel wat koppels trouwen niet meer voor de kerk maar vinden de burgerlijke ceremonie in het gemeentehuis of stadhuis te kort en te formeel.
Ze kiezen dan voor een alternatieve of vrijzinnige ceremonie in de namiddag waarbij hun eigen verhaal wordt verteld:

  • hoe ze elkaar ontmoetten
  • wat ze voor elkaar betekenen
  • huwelijksbeloftes
  • anekdotes
  • verhalen van vrienden en kennissen, van hun ouders, ...
  • momenten met humor maar ook af en toe een traan


Wensen jullie een dergelijke emotionele maar toch grappige ceremonie, dan kan Brigitte jullie verhaal uitwerken aan de hand van gesprekken.
Jullie staan hier centraal!
Jullie bepalen de locatie van de ceremonie. Dit kan bij de gekozen feestlocatie zijn of op een andere locatie. Zorg voor mogelijkheid binnen en buiten (slecht-goed weer).

 

Indeling van de ceremonie?

  • Onthaal van de gasten en plaatstoewijzing
  • Intrede bruidegom met of zonder moeder
  • Intrede bruid met of zonder vader (al dan niet voorafgegaan door kindjes)
  • Verwelkomingswoord en afspraken met de gasten
  • Voordracht uitgewerkte tekst
  • Voorlezen van teksten door getuigen, vrienden, ...
  • Geloften
  • Ringritueel
  • Zandritueel (kan indien het koppel zelf kinderen heeft)
  • Kaarsritueel (huwelijkskaars of windkaars)
  • Afsluiten met afspraken vervolg van de dag

Tussendoor 4 tot 5 liedjes gekozen door het koppel.


Wat kost een ceremoniespreker of storyteller?

Er wordt contact opgenomen met verschillende mensen die jullie aanbevelen.

Het verzamelen van de informatie en dit tot een verhaal brengen vergt heel wat tijd.

De keuze van muziek wordt besproken en tussen het geheel verweven.
Jullie kunnen deels inzage krijgen in de tekst maar vaak laten jullie alles los en vertrouwen op mij.
Het moet ook voor jullie nog een verrassingseffect hebben.
De dag van het huwelijk zelf gebeuren de nodige voorbereiding en wordt jullie verhaal gebracht gedurende ongeveer 45 tot 60 minuten. Ook familieleden, vrienden of kennissen kunnen het woord nemen indien gewenst.

Prijs voor de storyteller bedraagt € 750 tot € 900 (afhankelijk van het aantal gesprekken met mensen
die jullie verhaal invullen).


Prijs exclusief bijkomende kosten zoals huur van een tent of van de locatie waar de ceremonie wordt gehouden, de aankleding van de ceremonieruimte (huur stoelen of banken, huur tafels, versiering, bloemen, prieel, sprekersstoel, witte of rode loper, ...), een ceremonieboekje, geluidsinstallatie (micro's, luidspreker, ...), ...


Extra diensten die verzorgd kunnen worden door All-By-One maken geen deel uit van het
opgegeven budget als weddingplanner noch als ceremoniespreker maar is supplementair.
De geraamde kosten worden apart opgegeven afhankelijk van jullie wensen.


Werken jullie met All-By-One als weddingplanner, dan krijgen jullie
korting van € 200 als Brigitte
ook jullie storyteller is.


Extra invullingen bij de ceremonie

Naast de organisatie kan Brigitte ook instaan voor de uitwerking van bijkomende elementen die ook noodzakelijk zijn bij of na de ceremonie.


Voorbeeld

https://www.facebook.com/vdvvisuals/videos/2161531210715590


Technische ondersteuning

All-By-One kan instaan voor de nodige draadloze geluidsondersteuning bestaande uit een koptelefoon ceremoniespreker, microfoon koppel/getuigen met staander, geluidsbox, mogelijkheid tot afspelen
van de gekozen liedjes (intrede-, tussen- en uittredeliedjes door jullie als MP4 aangeleverd via mail)
via computer of Bluetooth.
Dit is handig bij ceremonies die doorgaan in open lucht op een terrein (geen gesleur met verlengkabels).

Dit is een supplement van € 150 tenzij de DJ van het koppel hiervoor instaat.

Belangrijk hierbij is te informeren bij de feestzaal of zij SABAM bestalen.
Is dit niet zo, dan komt hier dus nog een supplement bij voor vergunning SABAM (auteursrechten gebruik muziek).


Windkaars
Dit is een glazen zwarte vaas van 130x130mm waarin een vervangbare kaars zit.
Op de vaas komt naam van het koppel (initialen) met de huwelijksdatum.
Voordeel van dit soort windkaars is dat de kaars wel kan worden ontstoken na het huwelijk en ze kan worden vervangen. De vaas blijft behouden voor altijd.
Kostprijs: € 90


Ceremonieboek
Alle uitgeschreven teksten en gedichten kunnen bekomen worden in een ceremonieboek in dezelfde stijl van jullie uitnodigingen (zelfde lettertype en kleurgebruik).
Er wordt plaats behouden om later jullie trouwgeloftes er nog in te kunnen kleven.
Een mooie blijvende herinnering.

Kostprijs: € 90


Gastenboek
Zorg voor een origineel gastenboek in lijn met jullie uitnodigingen (zelfde lettertype en kleurgebruik).
In het gastenboek staan een soort taken of indicaties van wat de gasten kunnen schrijven. Geen gewone blancopagina's waar de gasten dezelfde tekst van op hun kaartjes schrijven.
Hebben jullie een Photobooth, dan kunnen de foto's ook in het gastenboek gekleefd worden.
Drukwerk met Photobooth: afwerking met ringen. Zonder Photobooth met harde rug.

Kostprijs: basisversie € 90 (52 pagina's - prijs afhankelijk van aantal pagina's en aantal gasten op het feest)


Zandritueel

Beschikken jullie als koppel reeds over kinderen, dan kunnen ze ook bij de ceremonie worden betrokken. Er wordt dan een vaas met een kurk voorzien en zand.
De fles wordt tijdens de ceremonie samen gevuld in laagjes. Een ingetogen gezinsmoment en een blijvende herinnering met wensen in de vaas.

Kostprijs: € 60 (fles en zand)


Aktes voor getuigen - kinderen - koppel

Op het einde van de ceremonie kunnen aktes ondertekend worden.
Kinderen die te jong zijn om te schrijven? Zij mogen een kleurduim plaatsen.
All-By-One kan deze uitwerken in lijn met de uitnodiging op A4 formaat.
Prijs opmaak: € 15/versie
Wordt de uitnodiging ontwikkeld en gedrukt via All-By-One dan is er enkel een drukkost.
Prijs drukwerk: € 5/versie


Prijzen zijn exclusief:

- zoeken naar feestlocatie of andere soort locatie waar de ceremonie kan doorgaan
(zowel binnen als buiten)

- ontvangst van de gasten met door jullie uitgewerkte gastenlijst (extra uur vooraf aanwezig:
€ 90)

- opstelling van de stoelen, decoratie, ...en opruimen locatie (extra tijd in regie)

- huur decoratie, bloemen, accessoires

- schema stoelen bij meer dan 35 personen (wie zit waar)

- geluidsinstallatie (box, 2 micro's, headset)

- SABAM of billijke vergoeding (hangt af van feestlocatie)


Prijzen inclusief 21% BTW.
Verplaatsingskosten: forfait van € 0,650/km.

Exclusief verzendingskosten.